اهم اقدامات و فعالیتهایی که در دفتر ریاست دانشگاه و دبیرخانه دفتر ریاست انجام میگیرد به شرح ذیل میباشد:
 
-         تعیین و برنامه ریزی قرار ملاقات با ریاست دانشگاه
 
-         برنامه ریزی جلسات ریاست دانشگاه
 
-         برنامه ریزی جلسات قائم مقام ریاست دانشگاه
 
-         پاسخگوئی تلفنی وحضوری به مراجعین محترم
 
-         تهیه وتنظیم مکاتبات ریاست دانشگاه
 
-         تهیه وتنظیم احکام فوق العاده مدیریت اعضاء هیات علمی واحکام تمام وقتی مدیران ستادی وپزشکان پیام آور
 
-         ثبت ، صدور وتوزیع نامه های ریاست محترم دانشگاه ، مدیر دفتر ریاست ، قائم مقام ریاست دانشگاه ، مشاور ریاست و رئیس کمیته برنامه ریزی ومسئول دبیرخانه شورای سلامت استان
 
-         تایپ نامه های ریاست دانشگاه ، قائم مقام ریاست ، مدیردفترریاست وبعضا" رئیس کمیته برنامه ریزی وشورای سلامت
 
-         تایپ کلیه احکام فوق العاده مدیریت اعضاء هیات علمی وپزشکان تمام وقت پیام آور
 
-         فاکس کلیه نامه های خارج ازکشور درسطح دانشگاه ونامه های داخلی ریاست دانشگاه 
 
-         تنظیم کارتابل های ریاست دانشگاه – قائم مقام ریاست دانشگاه و مدیردفترریاست
 
-         پیگیری مکاتبات انجام شده حسب الامر ریاست دانشگاه
تنظیمات قالب